Ustawienia plików cookie
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość korzystania ze strony internetowej. Należą do nich pliki cookies niezbędne do działania witryny oraz do kontrolowania celów handlowych naszej firmy, jak również takie, które służą wyłącznie anonimowym celom statystycznym, ustawieniom wygody lub wyświetlaniu spersonalizowanych treści. Możesz sam zdecydować, na jakie kategorie chcesz zezwolić. Pamiętaj, że na podstawie Twojego Ustawienia mogą nie zapewniać już wszystkich funkcjonalności witryny. Więcej informacji można znaleźć w naszym Ochrona danych.
Detale
Detale
Detale
Akceptuj wszystkie
Nowe i używane samochody i motocykle
+ Dodaj ogłoszenie za darmo
Szukaj
Wskazówki dla Twojego bezpieczeństwa

Chroń się przed oszustwami:
działaj w swojej okolicy! Zapobiega to 99% wszystkich prób oszustwa.

Spotkaj się ze swoim partnerem handlowym i przekaż towar oraz pieniądze na miejscu.

Jak rozpoznać oszustwo?
W większości przypadków oszustwa ma zastosowanie co najmniej jedno z poniższych kryteriów:

  1. Zapytanie z zagranicy lub w języku angielskim

  2. Prośba o wpłatę zaliczki

  3. Skorzystaj z usługi depozytowej, Western Union lub zapłać czekiem

  4. Odmowa osobistych spotkań

Wskazówki dla kupujących

  1. Nie przesyłaj pieniędzy z góry! W szczególności oszuści żądają zapłaty z góry. Dostawa osobista i płatność przy odbiorze to najbezpieczniejszy sposób handlu dla kupujących i sprzedających, ponieważ oszuści nie wysyłają towarów po przelaniu pieniędzy.

  2. Zaufaj instynktowi. Nie bój się wycofać z oferty, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości.

  3. Sprzedawca nie musi rejestrować się w serwisie eBay Classifieds, aby umieścić ogłoszenie. Dlatego nie masz żadnych danych o swoim partnerze handlowym.
    Dlatego polecamy działać lokalnie, gdyż spotykając się można przekonać się o tożsamości i powadze sprzedawcy.

Znane oszustwo

Piszesz do dostawcy i wyrażasz zainteresowanie przedmiotem.
Otrzymasz godnego zaufania e-maila z sugerowaną procedurą.
Otrzymasz kolejny e-mail, w którym sprzedawca wyjaśni, dlaczego płatność gotówką przy odbiorze nie jest możliwa.
Zostaniesz poproszony o przelanie pieniędzy z góry. W zamian dostawca rzekomo wysyła towar.
Pieniądze zniknęły, ale przedmiotu nigdy nie otrzymali.

Wskazówki dla sprzedawców

  1. Nie wysyłaj przedmiotu! Zapobiega to najczęstszym metodom oszustwa.

  2. Dostawa osobista i płatność przy odbiorze to najbezpieczniejszy sposób zawierania transakcji dla kupujących i sprzedających.

  3. Nie przyjmuj czeków. Są to zazwyczaj fałszywe dane lub mogą później okazać się nieważne. Banki nie ponoszą żadnej odpowiedzialności i nie zwrócą Ci pieniędzy.

  4. Nie akceptuj płatności za pośrednictwem Western Union ani innych metod płatności online. Jeśli zostaniesz o to poproszony, zwykle jest to oszustwo. Oszuści wysyłają fałszywe dowody wpłaty.

  5. E-maile w języku angielskim prawie zawsze pochodzą od oszustów.

Znane oszustwo

Otrzymasz wiadomość e-mail (zwykle w języku angielskim lub w złym języku niemieckim lub w kiepskich sformułowaniach).
W tym e-mailu otrzymasz ofertę cenową zawierającą koszty wysyłki.
Otrzymujesz

  1. fałszywy e-mail z potwierdzeniem płatności najwyraźniej z banku, lub

  2. sfałszowany czek lub

  3. kwotę wyższą niż ustalona i proszeni są o zwrot różnicy.

Zostaniesz wówczas poproszony m.in. B. wysłać do Anglii lub Afryki. Czek zostaje odrzucony lub potwierdzenie płatności okazuje się fałszywe. W większości przypadków przedmiot i/lub zwrócone pieniądze przepadają już przed wykryciem fałszerstwa.

Prawo autorskie © 2024 - 2025 Autoblisko.pl.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Wyznaczone marki zewnętrzne należą do ich odpowiednich właścicieli
 
informacje
...
Ok